Sommar, sommar, sommar..

Är inte den svenska sommaren helt underbar! Regn, sol, regn, regn, sol, moln, regn, åska, sol, regn och ännu en gång, -MER REGN!

Man får väl trösta sig med att man i alla fall fick en fin resa till Finland med släkten. Alla av det kvinnliga könet på pappas sida åkte för en vecka sedan i väg till Åbo i Finland för att hälsa på en ganska (om ni frågar mig) avlägsen släkting. Farmors kusin, hallå!? Jaja! Kul var det i alla fall och vi han med ganska mycket på tre dagar. Både resan dit och resan hem tog en himla stund. Vi var tvugna att sova på båten båda gångerna!

Väl i Finland han vi hälsa på Mumin, bada på ett badhus, som enligt finnarna skulle vara enormt, men som egentligen inte ens skulle uppfyllt halva Gustavsvik, och så han vi såklart shoppa en del oxå! Det roligaste och kankse oxå sötaste på hela resan, var när min lilla kusin Terese stog och hoppade utanför mumindalen innan de öppnat grindarna. Hon höll i gallret, å skrek "Muuuuumin", "MUUUUUUMIN", som om att hon hade längtat hela livet efter att få träffa det vita trollet. Nu när jag tänker efter är det nog så. Allt var så mycket större när man var 4 år. Tomten fanns påriktigt och Mumin med!

  
Muminhuset

Här är vi påväg in till Mumindalen. Grindarna har ännu ej öppnats, och Terese är grymt taggad.      Terese, 4 år; -   Behöver jag ens kommentera?
 


Sommaren ser i övrigt ganska lugn ut. Några eventuella utlansresor står på listan och en augusti-tripp till Sthlms skärgård för att hälsa på Mattias lumparkompis Philip. Där ska spelas paintball och skrattas i massor!

Ola och lena, Ester och Maja kommer hem från Japan i sommar oxå. Det ska bli kul att  träffa er igen :)!

Hampus är i Schweiz, ska man hälsa på eller inte? Vet ej, känns som om att 2000 kr är ganska mycket pengar när man bara jobbar 50 %. Förresten! Jag jobbar numer på Almstedts Blommor. I alla fall över sommaren. Hoppas hoppas hoppas på att få fortsätta (i alla fall) extrajobba där i höst och framöver. Jag trivs jätte bra :)!


Nu har jag skaffat Facebook oxå. Typiskt. Jag som inte ville bli medlem på någon mer community eftersom jag tröttnat på skiten. Men men. Eftersom att det inte går att få tag i folk på annat sätt så blev även jag "tvungen" att regga mig.. Jag vet ju hur det blir. Jag kommer som med allt annat som handlar om datorer, att fastna framför skärmen igen. I och försig så finns det ju i alla fall en positiv sak med det; - Jag slipper lägga ut pengar på sjukt dyr solkräm!

Kram på er alla. Ha en bra sommar om vi inte hörs på ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0