Och så var det dags..

Att vara död och begraven är något vi alla kommer "genomgå". I morgon händer det för morfar.
"Som en bro över mörka vatten.." Vem sjunger jag till? Morfar är ju redan borta, han ska väl inte behöva bäras över några djupa hav eller genom mörka stunder? Sjunger jag för mamma? Eller till mamma kanske det heter.. Mamma och Per och alla som är där.. Det är väl de som behöver den bäst. Sången alltså.

Det räcker inte med en skit sak i vardagen. Om en och en halv vecka gäller det. Godkänd i Matte C och Biologi A? Nej, jag tror inte det. Fastän jag alltid förbereder mig på att det ska gå som sämst, blir jag alltid besviken om det verkligen blir så. Är det mänskligt? Eller är det bara jag som är konstig igen...

Hampus kommer hit nästa år och pluggar tyska med mig :)! Haha! Jag tycker det är så roligt, han har ju bott i Schweiz i massa år, och pratar redan bra tyska. Det är han som kommer få lära mig. Jag ska bli tysk flygvärdinna någon dag..

 ..Eller inte.


God natt Morfar, hälsa mormor <3

Kommentarer
Postat av: Mattemandu slutat blogga? jag läste faktiskt

Har

2009-05-11 @ 19:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0